Rural Tapes // Albumslippfest // Kampen bistro

Kampen konsertforening inviterer til albumslippfest for Rural tapes på Kampen bistro lørdag 16. oktober. Rural Tapes er soloprosjektet til godgutt og eks-Kampianer Arne Kjelsrud Mathisen, kjent fra bl a I Was A King, Heroes & Zeros og The No Ones, sistnevnte et samarbeid med Peter Buck og Scott McCaughey fra R.E.M.

Rural Tapes` selvtitulerte debutalbum er spilt inn på et nedlagt småbruk utenfor Grimstad der Mathisen bor med sin familie, og ble sluppet på svenske Smuggler Music i april. Platen ble omfavnet av spesielt britisk musikkpresse, og tunge medier som Mojo, The Independent, Prog Magazine og Electronic Sound m fl ga albumet strålende anmeldelser med referanser til spesielt krautrock og fransk musikk. The Independent gir albumet 4/5 og skriver "Rural Tapes delights in the unexpected. At every turn, you encounter something new, something to be marvelled over.". Mojo gir også 4/5 og skriver "...it is Mathisen’s ingenious way with a Clavier and willingness to gently wig-out that elevates this offbeat, moving hybrid of Air, Tortoise, Serge Gainsbourg and Kraftwerk to a level on it’s very own».

Selv om Rural Tapes i all hovedsak er spilt inn av Mathisen selv har han fått med seg en imponerende liste gjester som drar og tøyer musikken i alle retninger, som Alexis Taylor (Hot Chip), saksofonist Terry Edwards (PJ Harvey, Tom Waits), Gary Olson (Ladybug Transistor) og Scott McCaughey (The Minus 5, R.E.M).

Live består Rural Tapes av Arne Kjelsrud Mathisen, Øystein Braut (Electric Eye, Soft Ride), Lars Løberg Tofte (Heroes & Zeros) og Sigurd Thomassen (Pow Pow). Vi gleder oss!