Onsloow / Flight Mode / Neighboring Sounds - Kampen Bistro

I mai slapp Onsloow debutsingelen "Overthinking", som ble skamrost av NRK P3. Britiske Under The Radar sa det slik: "As a debut single and a way of saying hello to the wider world, this is nothing short of spectacular". I sommer fulgte kvartetten opp med "A good day to forget". VG trillet fem på terningen og låta ble playlistet på NRK P13, hvor begge sangene nå spilles jevnt og trutt. Tidal har allerede plassert Onsloow på årsbestelisten sin av norsk musikk! I høst venter nye singelslipp og til slutt fullengderen. Forvent vakker og utsvevende, men på samme tid hardtslående og blodcatchy powerpop!

▬▬▬

Flight Mode er et splitter nytt band fra Oslo som består Sjur Lyseid (Monzano, Little Hands of Asphalt), Anders Blom (Youth Pictures of Florence Henderson, Ben Leiper) og Eirik Kirkemyr (Dråpe). Bandets flotte debut-EP "TX, '98" kom ut sommeren 2021 og hentet hjem veldig gode anmeldelser i bla Pitchfork. Kampen konsertforening er stolte over å presentere dette bandet sin første konsert noensinne!

"The debut EP from this reverential emo band is full of nostalgia, wonder, and autobiographical detail, like a Linklater film soundtracked by Deep Elm Records." - 7.2 / Pitchfork

▬▬▬

Neighboring Sounds fra Bergen er lyden av den lette og skarpe emoen med røtter i 90-tallets uttrykk fra band som de første par platene fra Jimmy Eat World, Fireside, The Get Up Kids og Jealous Sound. Men dette er ikke hanglete og smart men det er tungt og fengende. Neighboring Sounds består av de tidligere medlemmene fra Crash / The First Cut som står bak landets fineste emo-utgivelse i "Young boy I can help you through your exams". Som Crash turnerte bandet europa flere ganger og ga ut plater på labler som Premonition Records og Firefly Recordings. På Kampen spiller de sin aller første konsert under nytt navn, og vi gleder oss masse!

Arild Eriksen (Vokal, gitar) / Anders Blom (bass) / Kristian Gundersen (Gitar) / Thomas Milford (Trommer).

▬▬▬
NB: Begrenset med plasser grunnet smitteverns-restriksjoner og anbefalinger fra myndighetene. Kampen Bistro og Kampen konsertforening følger alle påbud og retningslinjer fra Helsedirektoratet og Oslo kommune når vi gjennomfører alle våre arrangementer. Vi setter stor pris på all hjelp og varsomhet vi får fra våre publikummere til å holde et tryggest mulig arrangement. På forhånd takk!

Kjøpte billetter refunderes kun ved avlysning av arrangementet