10 år på Kampen // Kenneth Ishak - Soloset med stryk // Little Hands of Asphalt

Fra 3 til 5. september skal vi feire 10-årsjubileum for Kampen Konsertforening med en tredagers festival i Bøgata 21. Vi er stolte over å ha vært en uavhengig leverandør av kvalitetsmusikk i et tiår, og har skapt et hjem for byens mange små og viktige miljøer. Tusen takk til alle som har bidratt til at scena vår har fått leve så lenge, og til alle artistene som har kommet på besøk fra inn- og utland det siste tiåret.

▬▬▬

KENNETH ISHAK - Solosett med stryk:

Den søteste indiepop gror fram fra fotspora produsenten og låtskriveren Kenneth Ishak har etterlatt seg. Mange kjenner han best fra fuzz- og powerpop bandet Beezewax, mens i solosammenheng handler det mer om folkpop og lekkert arrangerte saker. Kampen konsertforening er veldig stolte over å presentere en av tigerstadens fineste stemmer i ny drakt for anledningen. Kenneth tar nemlig med seg Helga Hommedal Blikås på cello og Håkon Brunborg Kjenstad på bratsj for å feire 10-årsjubileum på Kampen med et solosett med stryk. David Torch stiller også opp på trommer så her er det bare å glede seg. Vi husker alle slippfesten til Ishak på Kampen tilbake i 2010 som en av de beste kveldene dette tiåret. Nå kommer han tilbake til Bøgata med sine elastiske, rytmiske og melodiske stjernelåter for å åpne jubileumsfestivalen. Goosebumps guaranteed!

«En av våre beste menn» - Dagbladet

THE LITTLE HANDS OF ASPHALT - Duosett

Sjur Lyseid aka The Little Hands of Asphalt er nå aktuell med albumet «Half Empty» som kom ut mars i år. Plata ble til i Studioet til Lyseid, Six Feet Over, som er bygget oppå en gammel gravplass i et gammelt industribygg på Tøyen. Studioet har hatt en stor betydning for han og har vært et sted for kreasjon, samfunn, frustrasjon, spenning og flukt. Sjurs dystopiske sci-fi-pop kan anbefales på det varmeste for fans av Conor Oberst og da spesielt i Bright Eyes-drakten. Hans elegante og melankolske låter blir pakket inn i en tidløs produksjon som gir luft og rom til samtlige instrumenter med en finurlig orkestrert bunn. Vi gleder oss til han skal fremføre de hos oss i duo-format.

▬▬▬

For å gjennomføre denne festivalen best mulig med tanke på smittevern så kjører vi 2 innslipp hver kveld slik at flest mulig skal få oppleve vårt jubileumsprogram. Det er et meget begrenset opplag billetter til hvert innslipp, og vi ber ydmykt publikum om å hjelpe oss å overholde reglene så alle som kommer på besøk kan føle seg så trygge som mulig.